SM-menestys toi nostetta Omakotitalonäyttely-konseptille Tulosta

Petäjäveden Omakotitalonäyttely sijoittui pronssille Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun Vuoden markkinointituote -sarjassa. Näyttelyä ovat olleet tekemässä Jyväskylän seudun kehittämisyhtiö Jykes Oy, Petäjäveden kunta ja Poklossi Oy. Omakotitalonäyttelyn lähtökohtana on synnyttää kiertävä asuntonäyttelymalli, joka tukee kuntien uudisrakentamista, aluesuunnittelua, kaavoitusta, teknistä kehittämistä ja asuntomarkkinointia.

SM-menestys toi nostetta Omakotitalonyttely-konseptille

Menestys valtakunnallisessa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa ja aiempi maakunnallinen Vuoden keskisuomalainen markkinointiteko 2009 -tunnustus vahvistavat konseptin uskottavuutta. Tunnustukset ovat osoitus siitä, että malli on kiinnostava niin näyttelyn kävijöiden kuin kuntasektorin puolelta.

- Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun raati näki toimintamallin mielenkiintoiseksi ja erilaiseksi tavaksi edistää kuntien asukasmarkkinointia. Tällainen menestys lisää vähitellen mallin tunnettuutta ja myös muut näyttelyt voivat viitata palkintoon jatkossa. Palkitsemiset näkyvät todennäköisesti pitkllä aikavälillä. Kangasniemelle voidaan nyt kutsua vieraaksi kuntajohtajia ja kuntien ryhmiä joille Kuntaliiton järjestämä kilpailu on tuttu. Vaikutukset ulottuvat tietenkin myös Keski-Suomen puutuoteteollisuuden yrityksiin, joiden tuotteiden näkyvyyttä näyttelymallin tunnettuus edistää, arvioi Omakotitalonyttelyn koordinoimisesta vastaava Timo Ovaskainen Poklossi Oy:stä.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä ja tuloksellista markkinointia sekä esimerkillistä kunnan työnantajakuvan kehittämistä. Kilpailun järjestävät Kuntaliitto, Seudulliset Kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys Suoma.

21.6.2010